Home > Humor > Verspreekwoorden, deel 2.

Verspreekwoorden, deel 2.

Voor de melige tijden.

Als ik me goed vergis…

Als Mohammed niet naar de berg komt, dan haalt Abraham de mosterd zelf wel.

Hij geeft de brui aan Maarten.

Hij heeft de waarheid niet in pacht.

Hij is nogal heetgeblakerd.

Wie zwijgt, stemt in alle talen.

Hij kijkt alsof hij vuur ziet branden.

Ik ben er helemaal infuus van.

Ik ben helemaal over mijn stuur.

Hij voelt zich als een vis uit de kom.

We werden met de puntjes op de i gedrukt.

Jij weet van toeters noch bellen.

Jullie passen samen best dwars door 1 deur.

Oude koeien achter de wagen spannen.

Ouderdom komt met de jaren.

Pak je borst maar vast.

Wie zwijgt, spreekt boekdelen.

We hebben Dolf er onder gespit.

Ze kunnen nog geen dag vooruit spellen.

Zij lijken als 2 appels op elkaar.

Zo helder als een klontje.

Maak me dood met een blije mus.

Ik zal jou wel eens een toontje lager laten piepen.

Hij zal wel een keer tegen de mand lopen.

Daar is werkelijk geen land aan vast te knopen.

Laten we nou geen oude vissen uit de sloot halen.

Hij zoekt weer muggen op laag water.

Hij doet altijd zo hoog uit de boom.

Hij voelde zich als een vis in de vijver.

We zien wel hoe ver ’t schip strandt.

Eerst keken we de aap uit de boom.

Van het kastje naar de wal.

Het bijltje in de ring gooien.

Dat kun je op je klompen natellen.

Hij wil alle deuren achter zich verbranden.

Tegen het zere huisje schoppen.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

