Home > Humor > Verspreekwoorden

Verspreekwoorden

Als een donderdag bij heldere hemel.

Als het regent in Mei, is April voorbij.

Anders raak je door de bomen het bos kwijt.

Baadt het niet, dan doucht het ook niet.

Beter 1 vogel in de hand, dan de lucht van 10.

Blaffende honden slapen niet.

Daar is geen kaas tegen gegeten.

Daar mag je me de hele dag voor wakker maken!

Dat is als water op het vuur gooien.

Dat is er met de paplepel ingeslagen.

Dat is niet tegen Dobermansoren gezegd.

Dat is vechten tegen de bierkraan.

Dat kunnen we missen als een boer met kiespijn.

Dat raakt kast noch muur.

Dat slaat nergens over.

De aandeelhouder wint.

De gebakken peren uit het vuur halen.

De hoop doorknakken.

De kip is in het hoenderhok gegooid.

De ovulatietheorie van Darwin.

Dit slaat alle proporties.

Een boek zegt meer dan 1000 woorden.

Een kat in het nauw maakt bokkesprongen.

Eigen schuld is goud waard.

Ergens een eind aan zuigen.

Ergens een stokje achter steken.

Even de kat uit de boom zeiken.

Geef mijn portie maar aan Flipper.

Het escaleert helemaal uit de hand.

Het hart onder de riem vandaan halen.

Het is niet alles koek en ei wat er blinkt.

Het kost een placenta, maar dan heb je ook wat.

Het regent dat het pijpt.

Hij geeft de brui aan Maarten.

Hij kijkt alsof hij vuur ziet branden.

Hij steekt er met kop en schotel bovenuit.

Hij voelt zich als een vis uit de kom.

Hoe sneller je rijdt, hoe korter de afstand.

Hoge bomen, lange planken.

Iemand aan de schandknaap nagelen.

Iemand dood maken met een blij vogeltje.

Iets uit de duim schudden.

Ik erger me kostelijk.

Ik heb met jou nog een varkentje te schillen.

Ik moest lange uren maken.

Ik moet niet teveel rijden; ik moet nog drinken.

Ik poets mijn tanden in onschuld.

Ik steek mijn kop niet meer voor jullie in het vuur.

Ik wil hier graag even op inhakken.

Ik zie de bijl al hangen.

Ik zou niet naast zijn schoenen willen lopen.

In het holst van de leeuw.

In je ootje worden genomen.

Je bent kippen met eieren aan het vergelijken.

Je brengt mij helemaal van mijn abrikoos.

Je imiteert me mateloos.

Je kon een speld in een hooiberg horen vallen.

Je poot recht houden.

Jij weet van toeters noch bellen.

Lachen als een hoer met liespijn.

Laten we met een schone luier beginnen.

Laten we nou geen oude vissen uit de sloot halen.

Leeftijd komt met de jaren.

Met je kop boven het maisveld uitsteken.

Met z’n neus in de zalm vallen.

Moet je zeggen wie het hoort.

Na de regen komt de drup.

Onze brand in de rotsen.

Pak je borst maar vast.

Vetzak, broekzak.

Waar rook is, is worst.

Wat een boer niet kent, dat weet ie niet.

We moeten niet te hoog van de toren springen.

Worst-kaas scenario.

Ze begonnen zomaar in het wilde westen te schieten.

Ze ging een frisse neus scheppen.

  1. Marc
    26 augustus 2013 om 6:57 am

    Frank, leuk. Ik twijfel nog tussen de bierkraan en Darwin. Gr. Marc

  2. Henk de Haan
    17 december 2014 om 10:49 am

    De tandarts trok met zijn been

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

