Home > Bankzaken > Basel 3: Hoeveel verdient uw bank nu écht aan uw hypotheek?

Basel 3: Hoeveel verdient uw bank nu écht aan uw hypotheek?

Bericht is verwijderd i.v.m. onjuistheid van de gegevens.

De tekst van het betreffende artikel heeft als bron: http://www.goudmarkt.nl

 

Categorieën:Bankzaken
  1. 19 april 2011 om 11:43 am

    goed verhaal, duidelijk.

    ik wist (niet meer) dat het zo erg was..

  2. Dirk van Benthem
    20 april 2011 om 11:51 am

    Kortom: Houdt je schulden en spaartegoeden laag en geniet van het leven!

  3. Rogier
    20 april 2011 om 12:00 pm

    In dit perspectief gezien vallen de bonussen ook wel weer mee voor een bank. Dat is makkelijk gemaakte winst.

  4. 27 april 2011 om 10:27 am

    Geweldige uiteenzetting. We zijn er blij mee 🙂

  5. Frits
    11 juli 2011 om 8:54 pm

    Duidelijk verhaal!

    Ik vraag me alleen af hoe de overheid nu gefinancieerd wordt?

    Het lijkt er op dat Basel 3 er voor zorgt dat het totale kredietplafond wordt verminderd. Dus herfinancieringen worden lastiger. Daar is al genoeg over geschreven. Maar als herfinancieringen lastiger worden voor bedrijven/particulieren waarom kan de overheid dan toch gewoon elke keer miljarden bijlenen? Het lukt me maar niet om hier een vinger achter te krijgen, of de overheid moet nog een andere mogelijkheid hebben tot geld creatie (lees: lenen)? Bijdrukken van geld kan maar is een druppel op een gloeiende plaat lijkt me. Verder is me destijds geleerd dat de totale geld hoeveeelheid (M) altijd in de gaten werd gehouden dat die binnen de perken bleef ivm inflatie. Dus de overheid zou dan niet naar lieve lust geld kunnen bijdrukken…..dus ja, hoe is het nu toch mogelijk dat wanneeer niemand meer een lening los gepeuterd krijgt de overheid dat wel lukt? Iemand ideeen???

  6. Bankier
    3 augustus 2011 om 9:30 pm

    Hmm….een commerciele bank kan helemaal geen geld scheppen. Dit is voorbehouden aan de Centrale bank. Verhaal klopt dus niet.
    Als je de meest elementaire boekhoudregels als basis neemt dan kan je nooit van bijvoorbeeld 1.000 aan toevertrouwd spaargeld opeens een vordering uit het niets toveren van meer dan dat bedrag. Zou wel leuk zijn voor het eigen vermogen 🙂

  7. Jim
    26 augustus 2011 om 5:56 pm

    “een commerciele bank kan helemaal geen geld scheppen.”.

    …. zeker zitten slapen op de middelbare school bij economie!

  8. HA
    12 oktober 2011 om 2:10 pm

    Ik begin ook een bank. Bij mij kun je voor 0% rente geld ontvangen voor je huis. Ik hou er dan nog genoeg aan over…… iedereen blij!

  9. alexander Magno
    12 oktober 2011 om 2:34 pm

    In 1970 +++ was ik door de hype een koopwoning bedongen bij de toen alleen maar

    amro bank werd een berekening gemaakt .Dat hield in dat ik dat huis 3x ging betalen???

    U begrijpt ,ik heb het nooit gedaan.

  10. flipperdied
    12 oktober 2011 om 4:44 pm

    In geen enkel economie-boek op het v.o. staat dit beschreven.
    Ik las een lesboek vwo over bankieren aan de hand van de bank-balans….noppes.
    Blijkt dus dat de bankiers regeren, niet de overheden.
    Die voeren een dansje op en hebben zelf nauwelijks weet van de zelfregulering van banken.
    In USA drukt de FED het geld; een particuliere organisatie.
    De Fed geeft het geld uit, bepaalt de rente en koopt staatsobligaties als USA in het moeras zakt.
    Democratie me reet!

  11. 19 oktober 2011 om 3:56 pm

    Interessant artikel. Op doordachte wijze hypothecair lenen om vastgoed te kopen blijft m.i. nog steeds een verstandige beslissing. Enig inzicht in de materie is uiteraard vereist.

    Mvg,
    Bart

    • Rapido
      11 november 2014 om 12:14 am

      Waarom is dit artikel verdwenen?

      • 11 november 2014 om 8:13 am

        Het betrof een artikel dat was overgenomen van een andere website/schrijver.
        Inhoudelijk stond ik niet meer achter de inhoud daarvan.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

